tirsdag 31. januar 2017

Ikeahyller...

På lørdag skrudde vi sammen hyllene, fra Ikea, som skal stå på rommet til Sofus. Mannen min var ute på spillejobb, så mens Klara sov ettermiddagsluren sin, skrudde jeg hyller. Er det noe jeg digger så er det å skru Ikeamøbler!! Hipp Hurra!! Sofus, som lekte "Byggmester-Tannlege" den ettermiddagen, var til god hjelp, og skrudde sammen med meg.... Gøy for han å hjelpe til å skru sammen sine egne hyller.


Jeg må forresten skryte litt av Ikea, som leverte varene fire dager før tiden. Jeg bestilte varene på tirsdag og fikk de allerede fredag, tross beskjed om 7 dagers leveringstid. Tommel opp!


Et lurt tips om du skal bestille varer på Ikea er forresten å følge med på frakten. Jeg bestilte hyllene i to omganger. For hadde jeg bestilt alt i en stor pakke ville frakten blitt på 830 kr. Men siden jeg bestilte hyllene hver for seg betalte jeg bare 190 kr i frakt pr bestilling. Jeg passet også på å fylle opp pakkene med diverse andre varer før jeg trykket på KJØP. Men vær obs (!) legger du til feks. en pakke med telys for mye kan frakten plutselig komme opp i 830 kr igjen....


Nå er det like før rommet til Sofusen er ferdig. En hjemmelagd hylle og et par kroker er alt som skal til, før hele rommet er ferdig.... Jeg vil selvsagt legge ut bilder når alt er på plass!!

Denne uken startet vi med sykdom. Så jeg ligger litt etter med oppdateringene her inne.... Sofus er hjemme fra barnehagen, og går glipp av bursdagsfeiringen til kameratene sine. Noe han var litt lei seg for, fordi han var så spent på hvilke farge de skulle velge på "rakettene" som skulle skyte opp i samlingstunden... 

I dag er stuegulvet er fult av duplo som Sofus og jeg har lekt med. Men i skrivende stund ligger han og slapper av på sofan, med halspastiller i munnen. Klara sover søtt i sengen sin, og vi krysser fingrene for at hun holder seg frisk, tross forkjølelsen som herjer i huset... 

Vi blogges....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...