fredag 27. januar 2017

Tannlegepremie og bursdagsplaner...

Nok en uke har rast forbi, og fredagen er her igjen. Hvor ble de siste syv dagene av? Tiden har virkelig gått fort. Nå er det ikke lenge igjen før vi har en fireåring i hus. Tenk det! Lille Sofusen min blir snart fire år! Det er knappe to uker igjen. Dessverre skal vi ikke feire selve dagen annet en litt kake til frokost, og en liten ekstra pakke fra mamma og pappa. Den store gaven har han jo allerede fått. En ny STOR seng. Dessuten jobber pappan helt til det er sengetid den dagen, så da skal jeg gjøre det beste ut av situasjonen, og stelle i stand til et lite bamseselskap. Sofus ville nemlig ha 1000 gjester i bursdagen sin, og da jeg fortalte at vi ikke kunne ha besøk av så mange pga. Klara, så kom han på at han hadde jo mange bamser som sikkert ville komme i bursdagsselskap. Så da må jeg gjøre noe gøy ut av det tenkte jeg.... Også blir det nok stas for Sofus å feire dagen sin i barnehagen. Bestekompisene hans fyller 4 år på rekke og rad i disse dager, så han blir sikkert veldig stolt når det endelig er hans tur.


Besteforeldrene er selvsagt invitert til gravemaskinkake søndagen etter, så et lite selskap skal vi jo stelle i stand for vår tapre storebror. Sofus har hatt gravemaskinkake til bursdagen sin to år på rad, og det ønsker han seg i år også..... Det skal bli gøy!


Over til tannlegepremien.... Sofus var nemlig så flink å gå til tannlegen for noen uker tilbake. Etter tannlegebesøket i høst, der han hverken ville gape opp eller prøve tannlegestolen, var han så stolt da han endelig turte å gjøre som tannlegen sa. Da fortjente han en ekstra fin premie. Og ettersom han er en livlig liten grabat, tipset jeg han om at han kanskje burde ønske seg et turnsett. Det ville han gjerne ha.... Og her om dagen kom turnsettet i posten. Sofus ble strålende fornøyd, og turner rundt i ringer, trapes og huske midt i stua fra morgen til kveld. En fin måte å få ut litt energi på, siden vi ikke kan være så mye ute enda, pga. Klara.


 Turnsettet er kjøpt hos KlatreBarna
I dag skal Sofus og jeg kose oss med vafler til "middag" ! Jeg kom nemlig over en oppskrift på vafler laget med søtpotet, og siden vi har søtpotet i hus, må jo den oppskriften prøves ut. Hvis den blir en suksess kan jeg kanskje legge ut oppskriften her!! Sofus spiser ofte varm lunsj i barnehagen hver fredag, så da kan vi unne oss noe ekstra godt før det er leggetid i kveld.


Når barna er lagt skal mannen og jeg prøve oss på grønnsaks-lasagne med spinat og feta. Det gleder jeg meg veldig til!!! Den oppskriften er hentet fra boka Trines Mat 2.

Ønsker deg en NydeligFlott fredagskveld!!

Vi blogges...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...