søndag 8. mai 2016

Uke 19...


Termin :
4 oktober 2016
Jeg føler denne terminen er helt feil, så vi skal be dem 
dobbeltsjekke om den stemmer på kontrollen på Rikshospitalet i morgen

Uker på vei :
19 uker og 1 dag.
Jeg hadde egentlig lyst til å lage dette blogginnlegget da jeg var hjemme alene i går kveld, 
men pga. mensmurringer og små blødninger turte jeg ikke gjøre annet enn å legge meg.

Babyens kjønn :
Jente.

Babyens navn : 
KLARA !

Ultralyder (UL) :
Vi har vært på mange ultralyder. 
I uke 6,7og 8 fikk jeg se babyen på UL hos legen.
I uke 9 var vi på UL på sykehuset hvor jeg skal føde.
I uke 12 var jeg innom legen min igjen.
I uke 13 var vi på fosterdiagnostikk og UL på Rikshospitalet.
I uke 14 var vi på en privat UL hos jordmor.
Organrettet UL på Rikshospitalet i uke 16. med fostervansprøve.
I uke 16 tok jeg også ny UL hos legen min, pga fortervannsprøven. 
Og i uke 17 tok jeg UL pga blødning.
OUL på sykehuset hvor jeg skal føde. Uke 18

Neste kontroll :
9 mai: UL på Rikshospitalet
Uke 31: UL på sykehuset (morkakekontroll)

Form :
Formen har egentlig vært veldig fin den siste uken. Så jeg har gjort litt forskjellige ting hjemme i huset. Noe som har ført til mye kynnere og flere omganger med blødninger. Så nå må jeg vikelig skjerpe meg, og virkelig ta det mer med ro igjen, frem til vi finner ut hvor blødningene kommer fra...

Liv i magen :
Babyen spreller og beveger seg mye hver dag. Og hvis jeg føler det er lenge siden jeg har kjent spark, drikker jeg bare noen slurker iskaldt vann og legger meg ned, så går det ikke lange stunden før jeg kjenner små dult fra den lille!

Babyrommet :
Babyrommet begynner å bli klart i hodet mitt. Og her om dagen flyttet vi Batman sine katteting ned i kjelleren, slik at vi kunne begynne å planlegge det nye babyrommet. Gulvet har vi allerede malt i samme farge som på soverommet vårt. Fargekode : SCOOTER. For å finne den perfekte rosafargen til to av veggene på babyrommet brukte jeg et fargevelgerverktøy på Jotun.no
Jeg endte opp med fargen TRYLLESTØV. Det var den rosafargen jeg fant som ikke ble for kald, møkkete eller blass i forhold til den tøffe fargen som allerede er på gulvet...
Så neste uke tenker jeg at vi setter i gang med å male veggene rosa... Vi vil bare forsikre oss om at babyen faktisk er ei jente en gang til før vi setter i gang!!


Shopping :
I går bestilte vi en sprinkelseng!
Det var nesten så jeg ikke turte å gjøre det, fordi jeg er så redd for at noe skal gå galt med babyen, bare fordi jeg får opp håpet og begynner å handle inn babyting..... Men siden Barnas Hus hadde 40% på akkurat den sengen vi ønsket oss så kunne vi nesten ikke la være... 

På ønskelista :
Siden jeg har ligget mye rolig de siste dagene har jeg hatt mye tid til å scrolle rundt på ipaden, og funnet masse ting som vi ønsker oss...




Hva har jeg lyst til å spise :
Denne uken har jeg også hatt dilla på te, så jeg drikker flere kopper iløpet av dagen.
På brødskiva vil jeg helst ha Stabbur peppermakrell eller laksepålegg.
Jeg har også vært veldig glad i frukt og yoghyrt.


Hva klarer jeg ikke å spise / lukte :
Hmmm... Liker fortsatt ikke pepper, eller lukten av det nye kjøleskapet vårt.

Magebilde :
Ikke så mye mage å se denne uken heller. Nå skal babyen være like stor som en mango.


Nå skal vi ut i sola og kose oss. Det er meldt 22 grader og bare sol. Så jeg skal legge meg på en baden-baden stol og bare slappe av! Senere skal vi grille hjemmelagede hamburgere på balpanna...
Elsker søndager!! Håper du får en NydeligFlott dag også!

Vi blogges...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...