tirsdag 5. november 2019

Barna og jeg...

Dagene, ukene og månedene går. Jeg synes tiden egentlig går ganske så fort!! Sakte men sikkert føler båre jeg og barna oss mer og mer hjemme i det gule huset ved sjøen. Bladene på trærne har gått fra grønne til gule, og nå ligger de aller fleste på bakken.


Vi mater fuglene, som ivrig spiser av fuglematen rett utenfor vinduet. Vi studerer de i fuglebøker og lærer oss navnene deres. Vi fyrer i peisen og koser oss med spill, tegning, perler og filmer. Nattefrosten har meldt sin ankomst og jeg har kjøpt piggdekk til både min og Sofus sin sykkel. Og det er så koselig å sykle til og fra skole og barnehage. Vi oppdager mye spennende på vår vei, og tar ofte veien som en tur, hvis ikke vi er sent ute til første skoletime da. Da blir det litt mer hektisk og Sofus får haike med Klara i sykkelvogna.


Sofus har blitt en trygg og flink skolegutt som er ivrig etter å lese. Han staver ord han ser over alt og lærer raskt. Han har også blitt veldig glad i bøker og gleder seg alltid til å låne med seg en ny bok fra skolens bibliotek.


Klara har også blitt tryggere i barnehagehverdagen sin. Hun er mer og mer sammen med de andre barna på avdelingen, og trenger ikke like mye skjerming som før. Hun har blitt kjempe flink til å snakke, løpe og klatre. Og øver seg i disse dager veldig på å hoppe. Ellers øver hun mye på å spise om dagen, og hun holder ut lengre ved måltidene både i barnehagen og hjemme. Nå hender det til og med at hun spør etter mat, selvom det fortsatt er melk på flaske som er hovednæringen hennes. Veldig gøy å se fremgang, og jeg jubler ( inni meg ) for hver minste matbit som finner veien ned til den lille magesekken hennes!


Jeg har i oktober prøvd meg litt tilbake i arbeid, noe som fungerte heller dårlig. Så denne måneden skal jeg komme og gå litt som jeg føler for, for sakte men sikkert å vende tilbake for fullt!! Har så lyst til å jobbe, så har trua på at dette skal ordne seg til slutt!


"Min stil" er ikke å finne i de gamle koselige møblene som også bor her i huset vi leier, men etter at jeg hadde to overnattingsgjester forrige uke lagde jeg en dagseng av madrassene og puttet gjestedynene inn i noen store gamle retroputetrekk fra stoffhylla mi. Vips fikk jeg et NydeligFlott kosehjørne foran tv´n hvor vi allerede har ligget og sett et par filmer....


Nå skal jeg virkelig prøve å ikke la det gå så lenge mellom hver gang jeg blogger. Det er jo så deilig å sette seg ned med data´n og skrive litt om livets opp og nedturer. Satser på at fremtiden bringer mange NydeligFlotte dager og at nedturene er historie!!!

Ønsker deg som titter innom en strålende dag!! 

Vi blogges! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...