lørdag 24. november 2018

Gjett hva jeg er...

I dag har vinteren kommet. Det er frost, hvitt og kald ute.
Vi koser oss inne med fyr i peisen, kakao, lørdagsgodt og spill.


Spillet vi har tatt frem i dag er det nyeste spillet i samlingen vår.
"Gjett hva jeg er" heter det, og er et mimespill for barn fra fem år og oppover.
Vi lagde en liten scene i stua og satt oss på puter for å spille.


En etter en gikk vi opp på "scenen" for å fremføre 
og mime bildet som kortene viste.
Noen kort var vanskelige å mime, andre veldig lette.




Det er alltid gøy å prøve nye spill,
 og Sofus imponerte meg med mimingen sin!
Jeg greide å gjette hva han var nesten hver gang... 
Han var også flink å gjette riktig når jeg prøvde meg på miming...


Klara ville også mime, og satt seg på scenen med et kort og så på bildet sitt... 
"Tørst....tørst..." sa hun gjentatte ganger. 
Hun hadde nemlig fått bilde av en tekanne på kortet sitt....


Sofus kom først i mål og vant den første runden... 
Premien var en skål med lørdagsgodt!
Nam nam!


Dette spillet skal vi nok spille flere ganger løpet av vinteren, 
og det blir nok enda morsommere å spille når vi er flere. 
Men vi koste oss veldig med spillet selvom det bare var Sofus, Klara og jeg.
Det viktigste er jo å ha tid sammen!


På facebooksiden Tid Sammen kan du få mange fine tips 
til hvilke spill som kan passe for deg og de du vil ha tid sammen med.....


* Spillet er sponset av TacTic og Tid Sammen *

Ønsker deg som titter innom en NydeligFlott helg! 




1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...