lørdag 11. mars 2017

SKALA 1:1

Jeg har vært så heldig å få to eksemplarer av det nyeste designet til Fødselsplakat.no.
To nydelige illustrasjoner av hvor store barna våre var da de kom til verden.

Det er så gøy å se bildene ved siden av hverandre. Forskjellen er ganske så stor. Bitte lille Klara med sine 28 cm og 525 gram, og gode fine Sofus med sine 50 cm og 3425 gram.


Når jeg ser på Klara sin lille figur går tankene tilbake til Ullevål, og livet vi levde der. Verden utenfor sto på vent, og vi levde inni vår egen lille sykehusboble. Med alt håpet og bekymringene som fulgte med.


Og når jeg ser på bildet til Sofus blir jeg nesten litt forskrekket over tanken på at jeg har båret en så stor baby inni magen min. Og ikke minst at jeg har født en så stor baby. Sofus var akkurat passe stor med sine 50 cm, men i forhold til Klara så var han en kjempe.



De nye illustrasjonene til Fødselsplakat.no heter INK, og av alle illustrasjonene deres er dette min absolutte favoritt. Måten babyene ligger på minner meg så godt om hvordan Klara lå inni kuvøsen sin. Samlet, med armene opp mot munnen og bena trukket godt oppunder seg. Jeg husker godt hvordan legene ofte forklarte for oss hvor viktig det var for de premature babyene å samle kroppen sin.....


Når jeg legger hånden over illustrasjonen av Klara kjenner jeg igjen hvor liten hun faktisk var. Hånden min over babyen på plakaten stemmer akkurat med hvordan det så ut inni kuvøsen de første ukene av Klara sitt liv utenfor magen. Så ofte jeg kunne, satt jeg på intensivstuen og holdt en rolig og trygg hånd over den lille jenta vår, som kjempet for livet sitt inni kuvøsehuset...


De to flotte plakatene har fått hedersplassen i stua vår. De henger fint og synlig midt på veggen, og er det første man får øye på når man kommer inn i rommet. Jeg valgte grønn ramme til bildene, fordi det var fargen på en av de første dressene Klara hadde på seg. Grønt har i tiden etter sykehusoppholdet blitt min nye favorittfarge. Og da Klara hadde vokst ut av den fine dressen ble jeg så glad for at Sølvi, som syr de fargerike klærne til Klara, la ut en helt lik dress for salg i noen størrelser større. Jeg slo til med en gang, og Klara fikk ny grønn dress til jul. Det er selvsagt de dressene Klara har på seg på dagens bilder.... På bildet under her var Klara 3 måneder gammel og veide 1990 gram. I dag har hun blitt 9 måneder og vekten hennes har akkurat kommet seg over 5 kg. Store lille frøkna vår!


I anledning lanseringen av den nye serien INK får du 20 % rabatt om du bestiller din INK-plakat på Fødselsplakat.no denne helgen. Alt du trenger å gjøre er å bruke koden : INK når du handler i nettbutikken. 



En slik plakat er vel noe alle barn burde hatt. Sofus synes det er så gøy å se på plakatene av seg og Klara, og jeg er sikker på at Klara kommer til å sette stor pris på sin plakatene i fremtiden også. Det morsomme i disse dager er at Klara har blitt dobbelt så lang som hun var da hun ble født. Og det har Sofus også. Klara med sine 28 cm ved førsel er nesten 60 cm nå. Og Sofus som var 50 cm ved fødsel har akkurat rukket å bli 100 cm lang. Så størrelseforskjellen av dem på plakatene er like stor som nå, da de begge er dobbelt så store som da de ble født.... Gøyalt å tenke på!


Nå skal jeg nyte helgen med mine to små hjerter! 
Ønsker deg som titter innom en NydeligFlott helg!

Vi blogges...

* Plakatene er sponset av Fødselsplakat.no *

1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...