fredag 24. februar 2017

ABC-koppenes historie!

Det hender ofte at vi får pakker i posten. Og Sofus synes det er så spennende å titte innom postkassen hver dag , på vei hjem fra barnehagen.... Her om dagen lå det en passe stor pappeske i postkassa, og Sofus ble straks forventningsfull, og håpet inneholdet var til han. 


Jeg viste hva pakken inneholdt (trodde jeg) og fortalte at inni pakken lå det en ting til han, og to ting til Klara.... Og straks vi kom inn døra åpnet han pakken.... Jeg ble litt forundret, da det inni pappesken lå tre helt like esker.... De tre tingene som skulle være i pakken kunne umulig få plass inni tre helt like esker.... Nå ble jeg også spent på hva som lå inni de tre like eskene.... 


Så vi pakket de opp! 1 kopp, 2 kopper, 3 kopper ????
Hæ? Jeg begynte å le, for jeg forsto med en gang at vi hadde fått feil pakke. 
Men Sofus, som ikke ante hva som egentlig skulle være inni pakkene, ble kjempe glad, 
og utbrøt :" Ååh, Mamma! Så fine kopper. Sånne ønsker jeg meg. Tusen takk! "
Jeg fortsatte bare å le... Og Sofus fortsetter å prate : 
"Jeg elsker de koppene. Kan vi drikke juice av de til frokost i morgen?"
Jeg svarer ikke, men fortsetter bare å le... 
Da ser Sofus strengt opp på meg og sier : 
" Mamma! Det er ikke lov til å le av de koppene! Det er ikke noe snilt !!"

* Gode Sofusen min *


Sofus ble lei seg da jeg forklarte for han at vi hadde fått feil pakke, 
og kanskje måtte sende koppene tilbake....
Men heldigvis, etter å ha pratet med snille Anne-Lise fra Alfabetika, 
fikk vi lov til å beholde koppene! Sofus jublet og klappet, og var så fornøyd!


De andre produktene kommer nok i posten om et par dager. Og det gleder vi oss også til. 
Enn så lenge kan vi kose oss med juice (og kaffe) til frokost i de morsomme 
emaljekoppene fra Alfabetika!


Ønsker deg som titter innom en NydeligFlott helg!!

Vi blogges...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...