fredag 10. juni 2016

Velkommen til verden!

Alt gikk i rasende fart!! Og tiden fra jeg tilkalte jordmor og til Klara var ute tok 7 minutter.

Torsdag morgen klokken 10:00 gikk jeg på do, og ante fred og ingen fare. Men noe rart stakk ut "der nede..." Jeg tok en titt og forsto raskt hva jeg så....Navlestrengen!!! Skrekk og gru! Jeg dro i alarmen, og jordmor kom springende. Jeg viste henne navlesnoren som hang ut mellom bena mine. Hun så skrekkslagen ut, og trykket på en rød knapp på baderomsveggen.... Og ba meg forte meg å legge meg i sengen. Skal si det ble folksomt på rommet!!! Leger og jordmødre kom til, og jeg ble kjørt i superfart gjennom korridorene, opp en etasje med heisen, og inn på et rom hvor alle var kledd i operasjonsfrakker. Her var det virkelig folksomt! "Har vi hjertelyd" ble det ropt ut, og en doppler ble satt på magen min, der jeg sto på alle fire i senga, med en jordmor bak meg, som gjorde alt hun kunne for å hindre at mer navlesnor skulle tyte ut av meg.......

Dunk-dunk-dunk-dunk!
Vi hørte hjertelyd! Klara var fortsatt i live. Jeg ble lagt over på opperasjonsbenken, og fikk en maske over munn og nese... Legene dro meg i armer og ben og jeg fikk ledninger inn i begge armene. Jeg begynte å kjenne en ubehagelig smerte nedentil. Det var nok bare jordmoren som kjempet for at navlesnoren skulle bli inne bittelitt til.... "Nå skal du få narkose", sa legen som satt nærmest hodet mitt.... Au, stakkars kroppen min, tenkte jeg i det jeg forsvant inn i drømmeverden...........

Klara kom til verden via keisersnitt, 
9. juni 2016. Kl 10.07 
Hun veide 525 gram og var 28 cm lang.


Etter bare 24+4 uker i magen, og nesten 16 uker for tidlig.
Nå ligger hun i kuvøse, og blir tatt godt hånd om av de 
hyggeligste legene og sykepleierne vi har møtt på lenge...


Nå er hun halvannet døgn gammel,
og vi har akkurat sunget nattasang for henne.
Nå krysser vi fingrene for at hun holder seg stabil hele natten igjennom!
Hun har fått en tøff og brå start på livet utenfor magen...

Vi blogges...

12 kommentarer:

  1. Julie og Klara og Alexander og Sofus.. høres fint ut. Hang in there guys!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med prinsessen�� Så bra dere blir tatt godt vare på! Tenker på dere. Heia Klara��

    SvarSlett
  3. Kjære dere - gratulerer så mye med en liten vakker kjempe ❤️ Jeg ønsker dere all mulig lykke og styrke i opp og nedturene som kommer. Livet på nyfødt intensiv er så i tekst, en boble, ulikt alt annet.... Glede, angst, ro, uro, latter og gråt - og et HÅP så sterkt og det lager ekko i hvite sykehusvegger. Jeg heier på dere, og på sterke, nydelige Klara! Hjertelig hilsen en som en gang har sittet ved kuvøsen, med en liten kjempe født etter 24 uker og 4 dager ❤️

    SvarSlett
  4. 💖 heier på Klara😻 dette skal gå bra!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med nydleg datter! Sender mange gode tanker!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med nydleg datter! Sender mange gode tanker!

    SvarSlett
  7. Å hjelpe meg! Allerede? Satser alt på at lille, vakre Klara er sterk som en bjørn, og klarer seg godt utenfor mammamagen. Lykke til, alle sammen!

    SvarSlett
  8. Gratulerer med bittelille Klara! Krysser fingrene for at alt går på skinner fremover for dere :D

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye med den lille prinsessa ♥

    SvarSlett
  10. Gratulerer og masse lykke til med den lille��

    SvarSlett
  11. Hjelpe meg for en pangstart for Klara. Gratulerer med ei vakker lita jente 💓 Krysser fingrene for at hun vokser seg stor og frisk utenfor mamma sin mage. Liker å følge bloggen din og den har vært nesten nervepirrende de siste ukene. Krysser alt jeg har for at Klara skal unngå infeksjoner og vokse seg stor og sterk.

    SvarSlett
  12. Elisabeth Eriksen Stubbrud15. juni 2016 kl. 13:23

    Velkommen til verden skjønneste, tøffeste Klara <3
    Du er virkelig nydelig, og ingen tvil om at du er like tøff som mamma`n din. Ønsker dere alle sammen lykke til i tiden fremover!

    *mange gode tanker og klemmer sendes deres vei*

    Tårevåte øyne av hele historien!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...