torsdag 4. april 2013

Hjemmelaget pesto...

Mannen min og jeg elsker smaken av Italia.
Vi elser å lage god mat sammen. 
Og ikke minst å prøve ut nye ting... 
I går stod kylling og pasta med hjemmelaget pesto på menyen...
Det ble så vellykket at jeg vil dele øyeblikket med dere!!

Hjemmelaget pesto :
En basilikumplante 
50 g. pinjekjerner
3 hvitløksbåter
1 dl. olivenolje
80 g. revet parmesan
salt
pepper

  • Bland basilikumblader, presset hvitløk og pinjekjerner i en food-prosessor, hakker el. morter.
  • tilsett olje i en tynn stråle unger røring
  • Rør inn parmesan og smak til med salt og pepper.



Vi blandet pesto inn i pastaskruene, 
og stødde på litt hakket soltørket tomat.
Ved siden av serverte vi "pestomarinert" kyllingfilét, 
fylt med feta og soltørket tomat...
NamNam
NydeligGodt

Tilslutt vil jeg ønske mine nye følgere velkommen.
Håper dere vil trives her hos meg!!




9 kommentarer:

  1. Hørte akkurat magen min skrike etter mat, og den ble ikke akkurat roligere av å titte på bilder av god mat!

    Lurer på om jeg må ned å snoke i kjøkkenskapene å se om jeg kan finne noe som kan lukte Italia.:)

    God kveld til deg!

    SvarSlett
  2. Pesto er godt, men liker nok den røde best;) Delikate bilder!

    SvarSlett
  3. Dette så fristende ut, og må absolutt prøves ut! Jeg er også veldig glad i pesto og har det i de fleste salater jeg lager.

    Takk for tips:)

    SvarSlett
  4. jeg elsker italiensk og dette så og hørtes knallgodt ut, må nok teste ut oppskriften din her:-)

    SvarSlett
  5. Dette så utrolig godt ut!! :)
    Så trist med hunden din!! Vet godt hvordan det føles :(
    Sofus`en din er så søt, og vokser jammen fort!! Riktig god helg til dere! KLEM.

    SvarSlett
  6. Ååå så godt det såg ut,nam herligt:))
    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Hei!
    Takk for hyggelig kommentar :) Den fargeviften har jeg kjøpt på Flügger. Kosta 55kr tror jeg :)

    Klem Lene

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...