søndag 12. april 2020

God morgen...

I skrivende stund sitter jeg i den grønne godstolen min i stua... Klara leker på gulvet rundt meg, mens  Sofus fortsatt ligger i senga og slapper av med ipad´n. En rolig søndagsmorgen. I glasset har jeg en grønn smoothie, radio´n står på inne på kjøkkenet, og jeg hører radiovertene prate som løst og fast...

Nå er det fire uker siden alt ble annerledes. Stengte skoler og barnehager, og et skummelt virus der ute som truer vår vanlige hverdag. I hele denne perioden har jeg hatt Klara her hos meg, mens Sofus har vært litt her, og litt hos pappa... Jeg er redd dette viruset vil være alt for tøft for lille Klara, selv om det sies at barn ikke blir så syke. Får Klara en liten forkjølelse varer den lenge, hun blir slimete, tett i brystet, og kaster opp nesten alt hun får i seg, for så å rase ned i vekt. Hun har ikke så mye å gå på, med sine ti kilo, så jeg håper inderlig at hun holder seg frisk, og slipper å bli smittet!!! Så vi tar våre forhåndsregler og holder oss for det meste for oss selv. Vi drar kun ut når det er nødvendig, og da med god avstand til andre og med masse Antibac på innerlomma.


Jeg velger å tenke positivt og ta disse dagene med et smil. Jeg får vært ekstra mye sammen med barna  mine og det er det beste i hele verden! Vi koser oss masse og finner på mye rart for å få dagene til å gå. Når det er sagt synes jeg dagene faktisk går ganske så fort!!
Vi går mye turer i nærområdet, har med gode nistepakker, varm drikke på termosen og kvikklunsj. Vi går på skattejakt og har med oss turbingo. Vi sykler til stranda og finner skjell, raker i hagen og plukker blomster. Heldigvis er det vår, og mye fint vær om dagen!!!

Her kommer et lite bildedryss fra de siste ukene....

Piknik på golfbanen...

Sofus plukker årets første blomst! 

HOPP!!

Ut på tur, aldri sur.

God plass å løpe på!!

Flinke barn som hjelper mamma med å lage middag.

Hjemmeskole på kjøkkenet.

Sofus liker å plukke blomster til mamma.

Klara koser seg under senga til storebror.

Vi leker gjemsel, og Klara har gjemt seg inni skapet her...

Spennende å utforske havbunnen.

Klara er glad i å tegne

Digg!!!

Bamsen til Klara, Hunden, er ofte med på tur...


Deilige pizzasnurrer ute i hagen...

Gøy å grave seg ned.




Ut mot havet...

På tide med en hårklipp...

Koselig hilsen langs stien!

I dag skal vi ut og hoppe i søledammer... 
Klara var så glad da hun våknet i dag og oppdaget at vi hadde en sølepytt ute i hagen. Så den må vi utforske etter frokost. Små barn, store gleder!!!

Ønsker deg som titter innom en NydeligFlott dag!!

Vi blogges...

1 kommentar:

  1. Så herlige bilder, av nydelige og blide barn
    Ja, det er bare å gjøre det beste ut av situasjonen!

    Heldig med været dere ser jeg.
    Her er det skikkelig vinter, og snøstorm i dag.

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...