fredag 14. juni 2019

14. juni...

I skrivende stund ligger barna og sover søtt i sengene sine. Mannen er ute på en kveldsjobb. Jeg sitter på altanen og skriver... Ved siden av meg har jeg et grønt lite bord. Det er helt nytt, og skal etterhvert stå på den nye terrassen bak huset. På det lille bordet har jeg plassert en lykt, en vase og et vinglass. Glasset er fylt med rødvin. Det er fredagskveld, jeg er alene. Det er veldig lenge siden jeg har hatt noen som helst skrivelyst.... Det kjennes ut som den kommer nå, så jeg skriver videre! Fuglene kvitrer, gradestokken viser 17 grader og solen er på vei ned. En typisk stille og rolig sommerkveld. Naboen har besøk. Jeg kan høre musikk, prat og latter. Det høres ut som de har det gøy. En båt tuter høyt i det fjerne.... Nei, nå skriver jeg mye rart merker jeg.... Tilbake til poenget! Jeg sitter på altanen, jeg er alene. Jeg har det....bra..! På det lille grønne bordet står det en vase... men det skrev jeg i stad. Vasen er fylt med vakre markblomster jeg har plukket sammen med barna. Sofus og Klara. Mine vakte to mirakler. Ja, de er mirakler begge to! Lykten på bordet er tent, med et lys. Et lys for Storesøster Signe. Signe som aldri fikk sjansen til å leve. Lille Signe som for 7 år side skulle vært født... til termin... i dag!!!! 14.06.12


Kjære vakre Signe! Blomstene lillebror og lillesøster plukket i dag, er til deg.
Lyset jeg har tent i kveld, er for deg. Vi tenker ofte på deg, alle sammen. 
Jeg har fortalt Sofus at jeg tror du har forvandlet deg til en liten sommerfugl. 
Så hver gang vi ser en sommerfugl tenker vi at det er deg. 
Og i dag var hagen vår fylt med vakre sommerfugler... For et sammentreff! 
Kanskje det var deg, Signe, og vennene dine som var på besøk! Vi liker å tro det!


Lille vakre Storesøster Signe. Du vil alltid leve i våre hjerter! 
Mange klemmer fra mamma, pappa, lillebror og lillesøster 💕💕




Hvis du ikke kjenner til historien om Signe kan du lese den HER.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...