fredag 13. juli 2018

Sommerferie!

Nå er vi midt i sommerferien vår.... Og vi har storkost oss både på hytta og til fjells...
Så i dag kommer en liten oppdatering og et stort bildedryss fra den lille ferieturen vår på Geilo og Langedrag.

Vi tok dette som en liten "prøvetur" for å se hvordan det gikk å dra på bilferie med to barn i baksetet... Kort oppsummert vi jeg si at det gikk ganske så bra. Litt krangling ble det, men vi hadde stortsett to glade barn...

På vei til Geilo stoppet vi på Bjørneparken. Der fikk vi se mange store og flotte bjørner, noe ingen av oss har sett før!! De var så søte at vi gjerne skulle gitt de en bamseklem alle sammen. Vi fikk også sett mange andre spennende dyr. Elg, rødrev, alpakka, sau, krokodiller, slanger m.m.

Lille Sofusen min imponerte meg også stort denne dagen, da han plutselig mannet seg opp til å kjøre zip-line, noe jeg aldri i livet hadde turt å gjøre selv! Gjett om vi hadde en stolt gutt i barnesetet i bilen på vei til hotellet...!!

Vi hadde bestilt to overnattinger på Dr. Holms Hotel i Geilo. Og siden vi skulle ha både ekstraseng og babyseng på rommet booket vi et dobbeltrom superior. Vel fremme gledet vi oss til å se det store flotte rommet... Vi låste oss inn med nøkkelkortet og presset oss inn på hotellrommet... Hmmm!! Rommet var stilig og nyoppusset, men størrelsen sto ikke til forventningene. Her var det hverken plass til en eller to ekstra gjester... Jeg gikk ned i resepsjonen og vi fikk tildelt et annet rom, i etasjen under. Vi stappet oss inn i heisen igjen, og reiste nedover til vårt nye rom... Som også var et vanlig dobbeltrom, men kun en dobbeltseng og to stoler.... Dette var rart.... Nok en gang måtte vi be om et nytt rom. Vi hadde jo tross alt bestilt et større rom. Vi reiste opp med heisen igjen og låste oss inn på dagens tredje hotellrom... Det var STORT!! Det var like stilig og nyoppusset som de andre rommene, men dette rommet hadde både dobbeltseng, sovesofa, to gode stoler, og masse med gulvplass til barna å boltre seg på. Midt i blinken for en familie på fire! Så ordtaket "alle gode ting er tre" passet oss veldig godt denne dagen...

Vi spiste en sen middag på Peppes Pizza denne kvelden,
og Sofus var så stolt da han fikk eplemost´n sin i stort "voksenglass"!

Klara var også strålende fornøyd, til tross for at det var laaaangt over sengetid!!

Neste dag tok vi turen til Langedrag. Dette hadde Sofus gledet seg til i maaaange uker. Nå var endelig dagen kommet... Her fikk vi sett både ulv, gaupe, moskus, villsvin, geiter, reinsdyr, sølvrev, hester, høner, haner, kaniner, påfugl, kuer og mange flere dyr jeg ikke kommer på i farta. Et perfekt sted for både Sofus og Klara, som er så glade i dyr.

Geitene var så sultne at vi måtte passe på at de ikke spiste lunsjen vår... Noen andre var ikke like flinke til å passe på nisten sin, så geita hoppet opp på piknikbenken og forsynte seg godt fra kurven...

Grisen Emma var et mild sagt stort syn, med sine 460 kg!!

På bilferiens tredje dag tok vi turen over fjellet på vei hjemover. Det var 30 grader ute, så vi hadde det godt og kjølig med aircondition i bilen. Utsikten var magisk, og jeg fikk tatt mange flotte bilder ( i fart ) da vi suste gjennom det flott landskapet med bilen vår.

Noen stopp ble det også denne dagen.

Snøen i fjellet måtte inspiseres.....

.....og varder måtte bygges!!

Vøringsfossen var et spektakulært og litt skremmende syn.

Og låtefoss sto også til forventningene!!

Vel hjemme var det bare å pakke om... Nå setter vi kursen mot hytta igjen!!

Ønsker deg som titter innom en fortsatt NydeligFlott sommer!!
Håper du er like heldig med været som vi er!!