tirsdag 7. november 2017

NydeligFlott ulltøy!

I dag er det skikkelig kaldt ute.
Og på vei til barnehagen oppdaget Sofus at gresset var helt stivt og hvitt. 
" Det høres ut som jeg går på grus..." sa han da han tråkket over det hvite gresset....


På kalde dager som dette er det deilig å være kledd i ull fra topp til tå...
Og på dagens bilder ser dere Sofus ikledd hjemmelaget ulltøy.


Det går så fort hull i ulltøyet man kjøper, så i år tenkte jeg å sy ulltøyet selv. 
Kanskje det ikke blir hull i klærne med en gang....

Ullstoffene har jeg kjøpt på janusull.no


Stilongsen ( som ble litt mindre enn planlagt ) er laget av ullfroté. 
Et litt tykkere materiale enn det stillongsene fra butikken er laget av...


Genseren er laget av vanlig tynn ull, men på fremsiden har jeg forsterket genseren ved å ha et lag med jersey utenpå ullen, slik at genseren skal tåle mer. I tillegg ser den kulere ut enn en vanlig ensfarget ullgenser....


* mammas søte modell *


Nå skal jeg sette igang med å lage handleliste og matplan for de kommende 7 dager....

Ønsker alle som titter innom en NydeligFlott dag!!

Vi blogges...


1 kommentar:

  1. Vakkert sett! Jeg elsker også å kle barna mine i ullklær, spesielt når været blir kaldere.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...