torsdag 6. juli 2017

Vel overstått...

...sommerferie!

Hei igjen! 
Nå er det veeeeldig lenge siden jeg har tittet innom bloggen. Men tro meg , den har vært i tankene hver eneste dag... Jeg har bare ikke funnet tid eller samvittighet til å sette meg ned på data´n for å oppdatere... Har man ferie, så har man ferie! Det har nok både Instagram og Facebook´n min også fått kjenne litt på... Men det føles veldig godt å kun prioritere familien....

Ferien vår.
Som jeg skrev i et tidligere innlegg var vi veldig heldige med været den første ferieuka. Vi koste oss på stranda, med krabbefisking, mating av svaner, søppelplukking, og lek i vannkanten... Vi har også vært lenge på hytta, og kost oss med grilling, bading og sene kvelder med fine soldenganger. På hytta fikk vi også se mange spennende dyr... Vi har sett rumpetroll, rådyr, harepus, ekorn, firfisle, stålorm, frosk og Svalestjert ( se bilde ). Spennede for både små og store! Etter nesten to uker på hytta fortsatte vi ferien hjemme i hagen. Det har vært mye vind de siste ferieukene, men bak i hagen vår er det omtrent alltid lunt og varmt, så her har vi lekt "syden" med tepper på gresset, bading i sprederen og i badebasseng, soling, is og kalde drikker, mere grilling og lek med badeballer.... Den siste ferieuken har vi også hatt vannkopper på besøk. Sofus fikk plutselig masse prikker over hele kroppen og vi forstod fort at det var vannkopper... Men vannkoppene stoppet ikke Sofus fra å leke og å være i farta, så vi fortsatte å kose oss i "syden" bak i hagen. Nå gjenstår det å se om vesle Klara får sine prikker snart...



Tilbake til hverdagen.
Denne uken startet hverdagen igjen for oss, etter seks deilige uker med sommerferie! Rart å tenke på at vi er ferdig med ferien før de fleste har fått begynt på sin. Vel, nå har jo jeg "ferie" i veldig lang tid fremover da, for jeg skal faktisk være hjemme sammen med Klara helt frem til neste høst. Og det tenker jeg skal bli en NydeligFlott tid!! Men familieferien er over for denne gang... Mannen begynte i ny jobb på mandag, og ferien til Sofus var også over. Men han har fått være hjemme noen ekstra dager denne uken pga vannkoppene. Så i dag fikk han endelig gå i barnehagen igjen! Gjett om han var glad!!!

Nå hører jeg at Klara romsterer i vognen sin, 
så da er det på tide å avslutte skrivingen.....

Ønsker alle som titter innom en NydeligFlott dag!!

Vi blogges...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...