torsdag 20. april 2017

Påskeferie!

Hei igjen kjære lesere! Nå har jeg virkelig unnet meg en laaaang påskeferie! Og det har vært veldig deilig. Siste uken før påske sydde jeg som en helt, for å bli ferdig med alle bestillingene jeg hadde fått inn. Og i begynnelsen av påsken pakket jeg og gjorde alt klart for hyttetur... Så det har dessverre ikke blitt noe tid til å oppdatere her inne. Men nå er jeg tilbake med et langt innlegg og masse bilder fra påskeferien vår på hytta .....


Som sagt ble det mye pakking og ordning i forkant av hytteturen. Det føltes nesten som vi var på flyttefot.... Bilen ble fylt opp med bagger, mat, drikke, vogn, sykkel, lekematte, babygym, tripp trapp stol, påskeliljer og påskepynt.... Godt vi har stor bil!!

Smarteste baggen! Fra altibag.com


Og siden vi skulle være på hytta hele påsken tok vi med oss all påskepynten vår, og pyntet opp med gule lys, påskeliljer, påskekyllinger og påskeegg...



Endelig kunne påskefreden senke seg....





Påskens D.I.Y
Jeg hadde til og med pakket med meg et lite formingsprosjekt. Så torsdag morgen gikk Sofus og jeg ut og dekorerte eggeskall med neglelakk... Det var veldig lett å lage og de ble så fine! Vi hadde vann i en skål, og helte neglelakk oppi. Så rullet vi egg oppi vannet, og neglelakken festet seg fast til eggene på magisk vis.... Dessverre luktet de litt for mye neglelakk til at vi kunne ha de inne i hytta, men vi har tatt vare på de, så kanskje vi kan pynte med de neste år....


I løpet av påskehelgen fikk vi gjort mye koselig sammen! 

Vi gikk tur ned til vannet og bygde sandkaker...



Sofus øvde seg på å sykle i nedoverbakker... 
Han fikk også kjent på hvordan det var å falle i nedoverbakke 
* stakkars * 

Sofus har også en "hyttesykkel" som han bruker inne på hytta, rundt og rundt spisebordet....

Vi gikk på påskeeggjakt.... Og fant påskeegg, som Mormor og Torfar hadde laget til oss!


Men da jeg sa til Sofus at vi kunne ta bilde og sende til Mormor, som takk for eggene, 
insisterte Sofus på at vi heller måtte sende bilde til påskeharen og si tusen takk, for det var han som hadde lagt det der..... og ikke mormor! 
* knis *


Vi lagde god mat sammen, fra de deilige matkurvene vi hadde fått med oss fra svigers.



.....og vi spiste masse godteri!


Sofus hadde også med seg fotoapparat, og tok bilder av stort og smått... 
Mon tro om han har lært av meg.... * hihi *


Det ble også noen gutteturer for Sofus og Pappan, da Klara trengte å hvile.
Da gikk de lange turer rundt vannet og i skogen.... Men ev av turene endte i bekken. Legg merke til de våte bena til Aleksander på bildet under... 



På hytta sover barna i køyeseng på samme rom. Klara sover oppe, og Sofus sover nede. Enn så lenge. Når Klara begynner å bevege seg litt mer må de nok bytte plasser.... 



Og da barna sov søtt i køyesenga, kunne Pappa´n og Mamma´n kose seg litt ekstra...


Solnedgang, rødvin, saueskinn og fuglekvitter.... 
Så koselig!


Sånn!!! Nok påskebilder for denne gang...
Nå kan vi legge påsken bak oss og se fremover mot en NydeligFlott vår...

Vi blogges...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...