søndag 24. april 2016

Epler og hodefotinger!!!

I dag satt Sofus ved spisebordet og tegnet...
Han tegnet som vanlig kruseduller og streker.


Hva med å utfordre han litt, tenkte jeg...
Så jeg spurte han om han kunne tegne et eple.
Han sa nei, med en gang, for det var han sikker på at han ikke kunne.
Jeg hentet noen epler og forklarte han hva han kunne tegne...

En runding, det er eple.
Og så en strek på toppen, det er stilken.


Sofus tegnet.....
En runding.... Og så en strek på toppen.

"Ser du..." sa jeg til Sofus som smilte stolt.
Du kan jo tegne et eple!
"Ja!" sa han glad og fornøyd, og tegnet noen epler til...


Etter middag ville han tegne mere, og da spurte jeg om han kunne tegne et ansikt.
Ja, sa han selvsikkert og satt i gang. 
Og denne gangen klarte han faktisk å tegne en "hodefoting"
( Hode, øyne, nese, mund og hender/føtter )


Øvelse gjør mester! 
Og mamma´n er så stolt av Sofusen sin som har kommet 
et skritt videre i tegneutviklingen sin!!

Nå skal tegningene henges opp på veggen...

Vi blogges...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...