lørdag 14. september 2013

Loppis var poppis!

Å stå i laaaang kø, med ca. 100 ivrige loppis-shoppere forran seg......
trodde jeg aldri jeg skulle oppleve i "lille" Moss. Men sånn var det altså i dag.
Jeg og lillesøster dro tidlig av sted, og ankom årets loppishøydepynkt,
ti minutter før åpningstid......
Det var det tydeligvis flere som hadde gjort!
Første "pulje" ble sloppet inn, og SELVSAGT stoppet de køen rett forran oss ( ! ) ,
så vi, og alle bak oss, måtte vente i ti minutter til!!
* LOPPISMARERIT *
Men så...da det endelig var vår tur, 
løp vi bort til den ene av skattene vi hadde stått og siklet på...
Den var IKKE solgt enda!
Jippi ( !!!!!!!!!! ) Den gamle kofferten ble MIN!
Bildet viser: Junghans klokke fra 69, Emalox skål, div. lampeskjermer, råååsa lampe og AMERIKAKOFFERTEN 
På den gamle kofferten var det et lite "hint" 
om hvor den hadde reist, og hvor gammel var!
......spennende.....
Kofferten reiste nemlig med skipet "Bergensfjord" til Amerika i år 1917.
* for 96 år siden *
Det ble flere lopper også, for i dag var vist den store loppemarkeddagen i byen.
Hele tre loppiser rakk vi å titte innom før vi vendte 
nesa hjemover til mennene våre, og lille Sofusen...
"...eeeh...Mamma, hva er det her for´no a???"
I tillegg til det bildene viser, så fikk jeg rasket med meg tre gamle rammer, tre kule hyller,
enda en lampe, og en pose med tekstiler, som nå ligger i vaskemaskinen!
Jo... også NydeligFlott regntøy, til lille Sofusen, for bare 15 kr.
Så nå kan høsten og regnet bare komme!
Vi er klare :-P
* hihi *

God helg til deg som titter innom!



9 kommentarer:

  1. Kista er sååå fin. Loppis er alltid gøy!! D

    SvarSlett
  2. Kjempefin amerikakoffert! Og så arti med den gamle lappen som fulgte med:-) Ha en strålende fin kveld!

    SvarSlett
  3. Wow! For ein kul koffert! Litt av eit funn!

    SvarSlett
  4. Så utrolig kul koffert, heldige du))Moro med loppis, skal på det her i Fredrikstad i dag, gleder meg! Må nok dra litt ekstra tidlig, * smil* Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Så heldig å finne den herlige kofferten på loppis.
    Fine lopper du fant, og herlig bilde av Sofus sammen med de.
    Tydelig at jeg har fulgt dårlig med på hvor det er loppis nå,
    for Moss er jo nærme meg og. Der skulle jeg vært.

    Fin dag til deg!
    - AC

    SvarSlett
  6. skikkelig heldig med loppemarkedene altså! Her var det også noen i helgen, men var liksom ikke heeelt det store. MYE folk og mange frekke folk som loppa til seg det ene og det andre foran øynene på meg. Gikk glipp av en slagbenk til 400kr og en gammel kommode...
    Loppis er såå gøy:)

    SvarSlett
  7. oi!! for en fantastisk fangst, Julie:) dette var nydeligflott ja!
    Mari

    SvarSlett
  8. Kjempekul koffert, og så gøy med den lille merkelappen på :)
    Må si du fikk tak i mange fine lopper da!
    Er ikke mye som slår loppis når det gjelder shopping ;)
    Håper du får en flott ny uke!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  9. Heldige deg!! For noen fantastiske funn! Den gamle Amerikatrunken var du superheldig med!! Så fin!!!
    Ha ei fin ny uke!!
    Klem Siri

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...