lørdag 29. desember 2012

Sandkakelys - D.I.Y

Sandkakeformer med telys oppi er jo dekorativt det! 
Men jeg synes ikke den lille metallbeholderen til telysene er så vakker bestandig...
Så da fant jeg ut noe LURT!!
  • Ta av metallbeholderen og putt telyset oppi sandkakeformen...
  • Sett det inn i passe varm stekeovn, til all stearinen har smeltet...
  • Pass på at veka er i midten...
  • La det stå inni ovnen med døren åpen til stearinen er stivnet og hvit igjen... 
"Hjemmelagede" sandkakelys!!
NydeligFlott!!!

PS. Jeg har brukt 6-timers telys fra Rema... 
Og i går prøvde å tenne et sandkakelys for å se hvor lenge det brant...
Og det brant i ca. seks timer !!!!!
Så man mister ingen "brennetid" på å gjøre dette!
Ja, dette var dagens kreativitet! 
Utført & dokumentert! 

10 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! :) Det må jeg prøve!

    SvarSlett
  2. Aha, så det var det du funderte på! Supersmart og superfint :-)

    SvarSlett
  3. Så utrulig fine og så smart:)

    SvarSlett
  4. Lekkert og smart ;) takk for tips!

    Klem

    SvarSlett
  5. Så lurt:)
    Det ble utrolig mye koseligere enn et vanlig telys i sandkakeformene:)))
    Jeg er av den typen som liker godt å strikke, du får gi det ett lite forsøk til når du senebetennelsen er gått over:))

    Klem Veronica

    SvarSlett
  6. Oi, det skal jeg jammen meg prøve! Flott tips! :)

    SvarSlett
  7. Det var kjempefint :) takk for tipset.

    SvarSlett
  8. Så enkelt og så genialt! Har sandkakeformer som the-lysestaker selv, men mye finere når lysene er smeltet - hjem og prøve etter nattevakt! Trives her inne, så legger meg til som følger :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...